Locuri gratuite, in primul rand, la LFW

Organizatorii Sapatamanii Modei Londoneze isi iau treaba foarte in serios si se pare ca si-au propus sa isi descalifice, cu inteligenta, competitia. Zilele trecute, WWD anunta ca BFW (British fashion Week) ofera designerilor inscrisi optiunea de a-si transmita showurile in live-stream. In plus, intre prezentarile colectiilor, pe pagina londonfashionweek.co.uk/digitalschedule se vor transmite filme special realizate de catre Danielle Scutt, Hussein Chalayan, Boudicca, Antoni & Alison si Twenty8Twelve. Si bonus! Au creat si o aplicatie LFW pentru Blackberry! Aveti aici comunicatul de presa.

 fashion_front_row.jpg

Oricum ai privi aceasta initiativa, este absolut revolutionara pentru democratizarea modei. Nu mai este nevoie sa fii editor-in-chief, celebritate cu influenta majora asupra vanzarilor sau imaginii unui brand, nu mai e nevoie sa cunosti pe cineva in industrie, nu mai e nevoie sa spargi baza de date a unei agentii pentru a obtine un loc in primul rand, ca sa vezi prezentarile de moda in timp real.  Ca sa nu mai spun ca nu mai e nevoie sa astepti ca style.com sa incarce fotografiile sau casa de moda sa le trimita revistelor sau bloggerilor influenti.  Totul va fi pe un singur site, gratuit si in timp real.  Nu am nici o indoiala ca aceasta idee o sa creeze un val de entuziasm si de anticipare pentru London Fashion Week, care oricum devine, incetul cu incetul, cea mai asteptata Saptamana dintre cele patru importante.  Imi imaginez ca New Yorkul va prelua initiativa, iar apoi Parisul si Milano.

De asemenea, cred ca multe case de moda nu vor dori sa participe la programul BFW, pentru ca live-streamingul va reduce traficul pe siteurile proprii.  Altii nu vor vrea sa ia parte pentru ca prefera sa pastreze protocolul traditional al evenimentului.  Datorita tentatiei „publicitatii gratuite” si cu sprijinul British fashion Council, multi dintre designerii tineri sau mai putin consacrati vor alege optiunea de a-si transmite live colectia si, cine stie, mai tarziu si numele respectate vor face acelasi lucru.

Pe de alta parte, tehnologia adauga o latura complexa organizarii si desfasurarii unei saptamani dedicate modei.  Nu doar productia si relatiile publice vor trebui sa planifice, organizeze, transmita, comunice etc un spectacol de moda, dar trebuie sa administreze si un element de tehnologie asupra caruia au putin control.

In final, as fi curioasa sa aflu cum se va reflecta aceasta initiativa in planul bugetului LFW.  Costurile crescute legate de tehnologie vor fi amortizate sau compensate prin mai putine bilete de avion/ camere de hotel/ goodie bags oferite?

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

3 comentarii la acest post

  1. 1
    Oana says:

    Pe de alta parte, nu crezi ca Londra o sa sufere si mai mult daca showurile sunt online? din cele patru fashion weeks, londra mi se parea cea mai slaba, si chiar multi din designerii britanici mari (alexander mcqueen, vivienne westwood) au preferat sa prezinte la Paris in toamna – cu problemele financiare existente si dificulatea participarii la toate saptamanile modei la rand, londra cred ca a fost cea mai sarita…

  2. 2
    Madalina says:

    Era si timpul…totusi, nu cred ca cine mergea pana acum la prezentari va renunta sa mai mearga in favoarea live-streamingului. Experienta live „bate” orice experienta virtuala.

  3. 3
    Irina says:

    Oana, e posibil sa sufere dpdv al costurilor dar sa castige ca „acoperire”, ca accesibilitate. Sigur ca o vizionare online nu se compara cu una live, dar acum totul se muta online si cred ca e posibil ca, in urmatorii ani, numai designerii foarte mari sa opteze pentru showuri cu invitati, spectatori si after party. We shall see… 🙂

Dă-i un răspuns lui Madalina Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.