Ce citim online?

Cand n-ai ce face, ai vazut tot ce te interesa pe youtube, ti-ai urmarit prietenii pe Twitter si MySpace si te-ai plictisit de citit bloguri, ce faci? Te apuci sa citesti reviste online, de moda – una, doua sau zece. De ceva timp, mai toata lumea, de la Net-a-Porter pana la Wall Street Journal sau agentiile de modelling lanseaza publicatii online si cauta modalitati de a profita de pe urma lor.

Dezvoltatorii de content au avut dintotdeauna o sarcina grea in a crea o distinctie clara intre simplele siteuri de moda si revistele online din aceeasi nisa. Cu toate astea, revistele online aparute in ultimul an sau doi sunt diferite si au trei lait-motive:

Multimedia. Aceste reviste sunt un adevarat caleidoscop multi-media: multe clipuri video, bloguri, comunitati, slideuri share-uite samd. Atragerea si loializarea cititorilor mai tineri si foarte tech savvy inseamna a le oferi o experienta multimedia.

Integrarea.  Secretul este sa poti crea o experienta cu adevarat „integrata” prin intermediul diferitelor canale. Cum faci, de pilda, ca o pagina offline sa fie la fel de atragatoare ca una online? Creand content suplimentar, care poate fi consumat separat si/ sau impreuna, offline si online, si care sa satisfaca si cel mai exigent client.

Convergenta. Style.com combinat cu Bergdorf Goodman sau alt site al vreunui department store prestigios. Companiile care ofera web content integreaza modele de business de e-commerce in siteurile proprii, in timp ce firmele de e-commerce isi creeaza propriul content, devenind astfel si destinatii de content de sine statatoare.

Daca vi se pare ca totul suna mult prea tehnic, iata cateva dintre cele mai interesante concepte care ilustreaza cele 3 concepte de mai sus.

1. Net-a-Porter Notes. Oricine are cont pe net-a-porter primeste newsletterul lor saptamanal: pictoriale bine facute dar fara a fi conceptuale, mini-articole despre trenduri, uneori chiar interviuri sau liste de must-buys ale celebritatilor. Natalie Massenet chiar declara la un moment dat ca Notes este esential pentru a face din site o destinatie atat de shopping, cat si de content. Faceti click pe imaginile preluate de pe catwalk si sunteti transferate in lumea comertului online. Foarte eficient.

Net-a-porter Notes

 

2.  T Magazine (apartine de NY Times). Editoriale excelente, interviuri exclusive, fotografii frumoase, chiar pagini de reclama – este locul in care ai cea mai apropiata experienta de cititul unei reviste tiparite, offline. Dar asta nu e totul. T Magazine ridica cititul online la un alt nivel, adaugand un blog zilnic, „The Moment”, si clipuri video. Rezultatul este o experienta multimedia de calitate.

T Magazine

 

3. Vogue.co.uk. Este mai mult decat varianta online a revistei. Desi inca nu are o parte de e-commerce, clipurile video special create pentru Vogue TV, stirile, blogurile,  aparitiile fotografiilor de pe catwalk aproape in timp real sunt un semn ca siteul priveste mult spre viitor.

Vogue online

4. Iconique. Lansata initial in 2000 (deci un fel de pionier al acestui spatiu), revista Iconique este rezultatul creatiei lui Joost van Gorsel. Desi este creat in flash (ceea ce incetineste timpul de downloadare), siteul reuseste sa atraga cu prezentarile de moda virtuale, podcasturile fantastice si mesajele de bun-venit sexy. Mini-filmul despre tendintele primaverii 2009 merita urmarit.

Iconique

 

5. Fashion156.com. La fiecare 156 de ore (adica 12 zile), siteul publica o noua editie a revistei sale virtuale, tinand pasul cu moda la modul literal. Intre colaboratorii la editoriale se numara cativa bloggeri faimosi (Queen Michelle, iar cu ceva vreme in urma, Susie Bubble). Fashion156 este o platforma pentru tinere talente si abordeaza moda dintr-o perspectiva young, hip & trendy. Printre ideile destepte se numara si partea de linkuri catre parteneri e-commerce (in sectiunea de must-have), ceea ce in mod evident inseamna comisioane si referral fees provenite din clickuri.

 Fashion156

6. BBC Thread. Profitand de momentul propice pentru moda etica, BBC-ul a lansat o revista online – audienta este formata din tineri socially conscious, intresati de tot ce inseamna reciclare si moda eco. Continutul revistei merge de la sectiuni preocupate de impactul industriei textile asupra mediului pana la articole despre initiativele si inovatorii acestui domeniu.

Thread

7. Hint Mag. Aceasta revista a creat chiar un fan club in randul celor care o citesc, in special datorita Hinterviurilor cu diverse personalitati din industria modei. Luna aceasta, exista editoriale despre saptamana modei masculine de la Paris si un interviu cu Fabien Baron, „graphics guru, branding visionary, creative director extraordinaire, multitasking myth-maker”.

Hint Magazine

8. New York Look. Este vorba de editia online a New York Magazine – editoriale interesante (interviu cu Alber Elbaz si momente pe podium cu Sacha Baron Cohen), o trecere in revista a tendintelor pentru primavara 2009, profiluri din modelling samd. La fel ca si Heineken, probabil cea mai buna revista online de moda. 😉

New York Look

9. Very Elle. In urma cu un an, Elle Franta a lansat aceasta noua revista integrata, online si offline, care este de fapt replica virtuala a celei tiparite – inclusiv cu paginile de reclama. Sunt adaugate cateva sectiuni interactive. Chiar daca este en francais, cititorii pot intelege si observa cum revistele clasice, din print, vor putea fi transferate in sfera internetului fara sa piarda din forma si continutul variantei offline.

Very Elle France

Fara sa le mai trec pe aceasta lista, merita mentionate inca cateva: MC Magazine (www.mcmag.co.uk);  Unvogue (www.unvogue.com) si Luxury Culture (www.luxuryculture.com). Voi ce cititi?

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

4 comentarii la acest post

  1. 1
    Choo says:

    Eu citesc online astefl de site-uri „glossy” zilnic.:)

  2. 2
    Madalina says:

    http://www.style.com/vogue/ si „offline” tot Vogue…editia americana. Imi place foarte mult cum sunt scrise articolele.

  3. 3
    Luiza says:

    Cam despre ce ai scris tu mai sus 🙂 Plus site-urile cu moda strazilor din capitalele lumii, mi se par fascinante! Ah si site-ul tau imi place mult!

  4. 4
    Antonia Pavel says:

    Buna tuturor.
    Pentru ca suntem dependente de revistele noastre dar si de timpul avut la dispozitie, va anunt ca am descoperit cum sa-mi economisesc timpul citind totusi toate revistele mele preferate online.
    Fara sa mai navighez pe toate paginile. Incercati si voi.
    http://www.abstract-co.ro/ziare-reviste-publicatii-online.html
    O zi buna tuturor !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.