Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

12 comentarii la acest post

  1. 1
    ioana says:

    Ce ma bucur ca ai propus subiectul asta! Am studiat si eu cu ceva vreme in urma chestiunea (in legatura cu alt gen de comportamente, dar nu conteaza) si cred ca e in mare masura fundamentata. Numai ca, din observatii personale, cred ca sunt niste diferente. Vezi, tu vorbesti despre conectori sau fashion innovators care sunt famous, dar eu cred ca trendurile sunt, de cele mai multe ori, lansate de o subcultura, si nu neaparat de un brand anume sau de o celebritate. In cazul acesta avem de a face cu Popular Opinion Leaders, cei care conteaza foarte mult in cercul lor de prieteni, intr-o comunitate restransa, si atunci efectul este similar cu acela al unei pietre aruncate in apa: de la un cerc mic se formeaza cercuri din ce in ce mai mari.

  2. 2
    andra says:

    cizmele de cowboy nu mi-au placut de la inceput..nu-mi plac nici acum 😛 eu personal cand vad ca un trend ia amploare ori il evit ori il interpretez 🙂 nu vreau sa arat ca turma 🙂 mai ceva 😛 am vazut ca la noi in magazine apar tot timpul chestiile noi cu intarziere :)) sau mi se pare mie?hmmmm

  3. 3
    andra says:

    mai ceva 😀 Susie de la Style Bubble si-a luat ceva f similar botinelor Balenciaga de pe VS :)) deci ei imita si ce e nou 😛

  4. 4
    Irina says:

    Ioana, excelent comentariul tau. Cum comentariile sunt facute ca sa nasca discutii, imi permit sa-ti spun ca nu sunt intrutotul de acord cu tine. Daca trendurile ar fi lansate de Popular Opinion Leaders, cred ca schimbarile sau tendintele respective s-ar face simtite la o scara restransa sau ar ramane la un nivel restrans (cum e cazul acum, de exemplu, cu trendul hand-made – apar siteuri, targuri, etc, dar nu o sa ajunga niciodata la nivel de masa). Eu raman la parerea ca „conectorii” (cand e vorba de tendinte in moda) sunt de obicei celebritati, iar puterea lor de convingerea echivaleaza cu dorinta restului oamenilor de a imita sau de a se inspira din ceva real. Este foarte posibil ca in cazul altor tipuri de inovatii, conectorii sa nu fie celebritati ci lideri de opinie.

  5. 5
    Irina says:

    Andra, n-am zis ca VS imita doar ce e depasit, ci doar ca continua sa ofere si stiluri care au ajuns deja in sfera „clasic-actualizata”. 🙂 Oricum, daca te uiti pe site, ai sa vezi ca majoritatea modelelor de incaltaminte nu sunt nici de departe fashion-forward. Vreau sa spun: Susie si-a luat de curand botinele, cand in UK incep sa fie un model relativ acceptabil, sau si le-a luat in urma cu 2 ani, cand abia aparusera? De aici diferenta…
    Cat despre faptul ca apar la noi chestii cu intarziere… nu stiu ce sa zic. E posibil, sigur nu apar la fel de rapid ca in afara, dar e din cauza ca piata nu e pregatita. Adica, hai sa fim seriosi, daca ai gasi asemenea botine pe toate strazile crezi ca toate femeile le-ar purta? La noi, femeile obisnuite inca poarta pantofii cu varfuri ascutite de acum 5 ani.QED 🙂

  6. 6
    carola says:

    Multumesc – e f interesanta postarea. Banuiam de mult o parte dintre aceste lucruri. Un exemplu de ordin personal – am observat aparitia jeansilor skinny prin 2004-2005. Erau f putine persoane care ii purtau – si ma gandeam – blugi bagati in cizme, f tare! fiind mai curant in raza Romantico-Naturala, mi-am cumparat prima pereche de skinnies in toamna lui 2007, cand m-am integrat cu succes in armata blugi in cizme de calarie, ca sa aflu cateva luni mai tarziu ca sunt, de fapt, so passe, ca se poarta blugi largi, cu talie inalta… de care mi-e inca frica… si cercul se inchide in mod natural 😀

  7. 7
    andra says:

    Susie le-a luat cam acum jumatate de an;)) si asa e!VS nu sunt deloc fashion forward :)) daca e pana acolo nici eu nu as purta botinele alea.cred ca nici ea nu le poarta, decat in casa, cand isi face pozele :)) cum ai spus si tu…cautam ceva pe la Zara care sa fie si in trend si purtabil 😀
    ca nu tot ce e pe catwalk e pt purtat, ci doar ca inspiratie 🙂

  8. 8
    Mila says:

    sunt intru totul de-acord cu graficul, si daca in anii ’60 cand a fost publicat „trecerea” unui val dura cam 7-9 ani, in ziua de azi lucrurile misca foarte repede. uneori un trend care a aparut in colectiile de primavara e deja epuizat spre toamna. parerea mea.
    iar pe mine personal, nu-s de ce dar ma enerveaza mult faptul ca atunci cand fac shopping in RO, fiecare vanzatoare tine sa-si dea cu parearea ca ceva „se poarta, e la moda” (bine, astea se folosesc si-n reviste), care pentru mine e un cel mai puternic argument pentru a nu cumpara obiectul in cauza.
    din moment ce am vazut ceva pe podium, acel ceva e deja „out”.
    sustin ideea ca a investi pe termen lung se merita doar in lucruri clasice, gen trench-ul, blugi clasici, tank-top alb, pantofi-oxford… cu cat mai boring cu atat mai bine, sau eventual ceva „beyond fashion”.
    😉

  9. 9
    Irina says:

    Mila, merci pentru primul tau comentariu pe Style Diary 🙂 Si eu cred ca multe trenduri care apar in primavara sunt depasite pana in toamna, iar daca nu – sunt reinterpretate. Altele au o viata ceva mai lunga la raft, dar cred ca succesul lor depinde si cat de „ieftine” par sau sunt versiunile care ajung sa fie lansate in nisa de majoritate „early” si „late”. Ma gandesc, de exemplu, la diferentele dintre printurile artistice, tip acuarela (care trebuie sa arate foarte bine, sper ca nu vor fi gustate chiar de oricine dar care, oricat de frumoase ar fi, la vara vor fi inlocuite de cine stie ce) si jeansii skinny (pe care ii gasesti deja in toate culorile, croiurile, preturile samd si care, din pacate, cred pe pe strada la noi ii vei vedea inca 5 ani de acum).

  10. 10
    Mila says:

    nu ai pentru ce sa-mi multumesti, Irina, pentru ca este o placere sa-ti citesc blogul! 🙂
    cred ca printurile „artistice” o sa ramana si o sa evolueze, sunt prea multi care au „luat” trendul si l-au dus mai departe. in plus, ele dau o nota de unicat (chiar si cele facute in serie), o tendinta stabila deja, care si observa si la modul in care i-si fac buyerii cumparaturile: cauta minimuri mici dar o varietate mai mare. pot sa zic ca si „vintage”-ul a prins peste tot in lume anume din aceasta cauza: este foarte trendy sa ai ceva unicat si sa te deosebesti din multime.
    parerea mea subiectiva.
    🙂

  11. 11

    S-a deschis yourvintagewardrobe, magazinul tau vintage!
    Viziteaza-ne la http://yourvintagewardrobe.blogspot.com si da-ti cu parerea in cele doua sondaje de opinie care sunt in curs de desfasurare. Si, daca iti place, te mai asteptam pe la noi!
    P.S. Cum imi place foarte mult blogul acesta, mi-am bagat si eu coada….sper sa nu se supere nimeni, am cautat o adresa de e-mail pe care sa trimit mesajul dar n-am gasit.
    Daca va place yourvintagewardrobe ne-am bucura foarte mult sa ne adaugati si pe noi in lista de link-uri. Cristina
    http://yourvintagewardrobe.blogspot.com

  12. 12
    silvia says:

    Buna suntem Silvia si Laura de la http://chotronette.blogspot.com/ si va invitam sa ne vizitati in lumea noastra plina de povesti si culori cristalizate in delicatese haute couture. Asteptam parerile si sugestiile voastre.

    Chotronette- suburbana pana la ultima fundita

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.