Comme pentru H&M

Mai tineti minte vremurile cand colaborarile dintre designeri si lanturile de magazine pareau sa fie o chestie mutual benefica? Haine atinse de foarfecele magice ale lui Lagerfeld sau Mouret, puse in vanzare la H&M sau Gap, la preturi absolut normale? Hm, cel mai nou parteneriat de acest fel o sa puna la incercare consumatoarele de moda pentru ca din noiembrie H&M aduce in magazine colectia Comme des Garcons pentru brandul suedez.

Cele care sunt familiare cu CDG stiu ca brandul isi face un nume din creatii care contravin esteticii conventionale si creaza haine pentru cele suficient de cerebrale pentru a vedea dincolo de frumusetea superficiala, asa cum o demonstreaza numeroasele lor colectii recente. Pentru restul lumii, CDG este intruchiparea „hainelor imparatului” ca sa zic asa – care parca incearca sa convinga oamenii ca este cool sa imbrace haine pentru copii in marimi de adulti, totul la preturi de sute sau mii de euro. Ba mai mult, multi ar eticheta drept aroganta sugestia conform careia singurul mod prin care o persoana inteligenta se poate bucura de moda este daca se imbraca ca un Charlie Chaplin combinat cu Alice in Tara Minunilor.

Urmeaza sa vedem de care parte a gardului se vor situa clientele obisnuite ale H&M-urilor (care mai curand cumpara fustite ra-ra, topuri baby-doll si rochii trapezoidale, decat sacouri din tweed cu croieli complicate). Totusi, judecand dupa imaginile care au post deja postate pe diverse siteuri, colectia – cu pantalonii cu turul cazut si bluzele cu buline – pare sa se apropie mai curand de spiritul CDG decat de cel H&M.

Interesant este ca scopul unei colaborari designer-high street nu este de a oferi cumparatorilor ORICE fel de creatii originale, de designer, la preturi foarte mici, ci de a oferi creatii ale unui ANUME designer, placut de clientela acelui anumit magazin, la preturi rezonabile. De aceea colectia sexy-sportiva din 2005 a Stellei McCartney a fost atat de iubita si atat de vandabila, iar colectia cuplului experimentalist Viktor&Rolf din 2006, nu. Si daca stilul CDG poate parea apogeul sicului cand este croit din materiale scumpe, de calitate ireprosabila si vandut in cele mai snoabe magazine, nu ma indoiesc ca acelasi stil va avea o atractie indoielnica cand este vandut pe doar cativa euro.

Comme des Garcons pentru H&M

Comme des Garcons pentru H&M

 

Comme des Garcons pentru H&M

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.