Email marketing: editia de Anul Nou
Intre 31 decembrie si 1 ianuarie, inboxul mi s-a umplut pana la refuz cu emailuri care aveau, mai toate, acelasi mesaj. „La Multi Ani!” era ideea generala – previzibila, de altfel, dar interesanta sincronicitatea trimiterii aceluiasi mesaj, in aceeasi singura zi, din partea multor branduri.
Trecand prin emailurile respective, am observat doua directii distincte: fie un simplu mesaj, insotit de un vizual aerisit, curat, modern, reprezentativ pentru brand si de o foarte scurta urare (cum sunt cele de la Chloé, The Kooples), fie unul mai mercantil, a carui urare de La Multi Ani era acompaniata de cel putin un indemn la shopping (vezi Matches, Net-a-Porter, Tinker Tailor, MyTheresa)
Trec cu vederea emailuri din cea de-a doua categorie, dar imi bucura privirea primele – desi nu imi declanseaza dorinta de a face shopping. Mesajul de la Chloé este preferatul meu, motiv pentru care il si reproduc. Frumoasele cuvinte ale lui Gaby Aghion, trecute in josul imaginii – „You have to tell yourself you are capable of anything” – mi s-au parut a fi nu doar un omagiu discret adus fondatoarei casei de moda, care a murit in septembrie 2014, dar si o incurajare nuantata. Pentru ca, nu-i asa?, totul este posibil la inceput de an. Este sezonul mantrelor pozitive.
Mai directe, alte branduri au folosit drept ancora chiar tema Anuluii Nou si a hotararilor, promisiunilor, angajamentelor pe care ni le luam.
Marc Jacobs Beauty, care trimite unele dintre cele mai faine emailuri, a mizat pe „Beauty Resolutions”, iar cititoarele au fost incurajate sa-si „ingaduie, din cand in cand, o aroganta in ale frumusetii” (am tradus, aproximativ, textul care spunea „to indulge in a beauty dare once in a while’). Plecand tot de la ideea inceputurilor, emailul de An Nou de la Jo Malone ma incuraja sa imi schimb parfumul – neindemanatica si foarte basic invitatia de a cumpara, dar frumos ambalata.
Pana la urma, nici unul dintre aceste emailuri nu mi-a transmis ceea ce mi-ar placea sa vad la brandurile pe care le urmaresc. In egala masura cu promisiunile inceputului de an, ianuarie ar putea fi si o perioada de reflectie. Mi-ar placea sa descopar un brand care spune: asta e ce am invatat in 2014 si, drept urmare, asta e ce vom face in 2015. Daca va asteptati ca noi, consumatorii, sa ne infrumusetam si imbunatatim viata prin cumpararea produselor (si sa credem toate mesajele de marketing), si noi ne asteptam la ceva nou si imbunatatit din partea brandurilor. Si apoi poate, in loc de mesaj de An Nou, voi cumpara ceva.
Pentru voi au importanta aceste mesaje? Sunteti mai dispuse sa cumparati produsele unui brand care va trimite un mesaj cu urari de sarbatori, sau il priviti drept un instrument suplimentar de marketing?
Fotografii: Chloe, pinterest.com
Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!
Comentarii despre acest post