Guest post: Culise TV – Shoppingul, pasiunea mea

Va aduceti aminte ca, in acelasi post in care va spuneam ca voi participa in juriu emisiunii de la Euforia TV, va indemnam sa cumparati si revista VIP din aceasta saptamana? Acolo ar fi trebuit sa apara un material scris de Andreea Vasile (care, am aflat azi, are si un blog minunat: www.andreeavasile.wordpress.com) – intrebari si raspunsuri despre moda strazii cu mine, Alexandru Bar, Alina Profir si Mircea Barbulescu. Ei bine, din pacate articolul nu a mai aparut in print, dar Andreea a avut amabilitatea de a ma lasa sa il postez si aici – el fiind postat si pe alomoda.ro. Nu am uitat ca v-am promis si eu un post despre culise, dar inca nu am avut timp sa il scriu!Voi avea si poze 🙂

Moda strazii la ceasul adevarului

material de Andreea Vasile

Emisiunea „Shopping-ul, Pasiunea mea!” este printre putinele productii TV de la Euforia care s-au mentinut pe piata intr-un context economic in care investitiile in emisiuni noi sint gindite de doua ori inainte de-a fi facute. Ajunsa la cel de-al VII-lea sezon, emisiunea continua sa educe gusturile vestimentare ale tinerilor si sa le arate ca zicala „e frumos ce-mi place mie” nu prea are, nici chiar in moda strazii, sustinere reala.

In zona pietii Obor, dupa ce strabati strazi alambicate si te perinzi printre ghicitoare care se ofera sa-ti dea in carti si bisnitari care incearca sa-ti vinda vreun telefon mobil furat, ajungi in locul in care stilul, sau lipsa lui, sint principala preocupare: platourile de filmare Euforia.

Irina Markovits: „Piata de shopping din Romania e repetitiva”

E ora 11 dimineata si in camera de protocol consultantul de stil Irina Markovits este prima venita dintre membrii juriului. Participa pentru prima data la emisiune, asa ca a venit la ora indicata fara sa stie ca o mica abatere n-ar fi costat-o nimic.

„Imi place conceptul emisiunii pentru ca te forteaza sa iesi din zona de confort. Participantele au senzatia ca-si cunosc silueta, ca stiu cine sint si ce trebuie sa poarte, insa de cele mai multe ori li se dovedeste ca mai au de lucrat ca sa obtina rezultatul dorit”, spune Irina. Moda strazii in Romania i se pare eclectica, adica o combinatie din de toate. „Avem moda de strada pe care o putem gasi pe blogurile de streetstyle cu persoane care se imbraca foarte colorat, in afara tiparelor si avem moda de strada nefericita, specifica asa-numitelor „pitipoance” a caror aparitie e compusa din blugii foarte mulati, veste din blanita artificiala, centura cu multe tinte, unghiile foarte lungi. Apoi exista majoritatea populatiei, care se imbraca pur si simplu banal”, este de parere Irina pentru care locurile preferate din afara tarii unde ii place sa faca cumparaturi sint Londra, pentru diversitate, si New York-ul, (desi in the Big Apple nu a ajuns pina acum) pentru preturile mici in aceasta perioada. „Piata de shopping din Romania e paradoxala. Traiesti cu senzatia ca sint multe magazine, dar totul este repetitiv”, a declarat Irina.

Alexandru Bar: „E invazie de genti <Shanel>”

Alex e unul dintre cei mai vechi colaboratori ai emisiunii si cel care ii aduce, cel mai des, tinutele de platou Alinei Profir, prezentatoarea emisiunii. Azi a venit cu doua rochii Guy Laroche, una mov si una neagra, asa ca Alina va trebui sa le probeze si sa decida cu care vrea sa ramina imbracata. Alex e stilist la o revista pentru barbati si, in ceea ce le priveste pe femei, umbla vorba ca evita sa le imbrace in pantaloni atita vreme cit, pentru ele, exista fuste si rochii.

„Bunul gust e in singe”, spune Alex, „si fiecare dintre noi trebuie sa invete sa foloseasca ce-are mai de pret la propriul corp. Emisiunea asta ii educa pe tineri sa se imbrace si, mai ales, sa se imbrace in acord cu virsta pe care o au. Multi se iau dupa gusturile bunicilor pentru ca le este frica sa nu greseasca”, crede stilistul pentru care moda strazii in Romania este inexistenta. Cit despre tendinta acestei toamne, Alex ne lamureste: „Se poarta culorile inchise, multa piele, blanurile ecologice, multe accesorii supradimensionate, cizmele”. Asta in teorie si-n revistele de moda din tari mai educate vestimentar decit Romania. „La noi, tendinta toamnei sint colantii, multi colanti. Nu vad deloc culoare. Cind vad, e doar roz. Ce ma enerveaza e ca toata lumea e stridenta, bling-blinguri si falsuri. La ce renuntam toamna asta? La <Shaneluri>”, ride Alex.

Mircea Barbulescu evita piata din Bucuresti

Designerul Mircea Barbulescu e ultimul venit dintre membrii juriului. El este si cel mai vechi prieten al emisiunii, participind la aproape fiecare editie a acesteia. „De la inceput am incercat sa aratam ca se poate sa te imbraci cu stil si la preturi mici. Cred ca cea mai mare problema, din punct de vedere vestimentar a participantelor la emisiune, dar nu numai, este ca incearca sa fie altceva decit sint”, spune Mircea care locuieste si creeaza la Craiova. De vindut, vinde mai ales in vestul si-n nordul tarii, la Timisoara si la Cluj pentru ca piata de acolo e mai prietenoasa si nu este atit de aglomerata ca la Bucuresti.

La fel face si designerul Istvan Cimpan, finalist la concursul Pasarela 2009 si invitat in juriul emisiunii, care este originar din Cluj si care, deocamdata, vinde pe piata de acolo. In ceea ce priveste moda strazii, Mircea e optimist: „Ne apropiem cu pasi repezi de ceea ce se intimpla afara. Tinerii isi creeaza stilul de la virste foarte timpurii asa ca, in curind, vom asista la imbunatatiri masive in moda romaneasca. Sigur ca exista oameni la 40-50 de ani care nu pun pret pe ce poarta, dar poti vedea des tineri imbracati ca la Londra”, este de parere Mircea.

Alina Profir, intre Paris si Bucuresti

Prezentatoarea emisiunii „Shopping-ul, Pasiunea mea!”, Alina Profir, traieste la Paris si vine la Bucuresti cind trebuie sa inregistreze emisiunea. Proiectul a atras-o pentru ca este educativ si distractiv. „Vrem ca participantele sa spuna o poveste cind se imbraca. De obicei, nu prea tin cont de proportii si nu pun pe ele ce le avantajeaza si asta ar fi principala greseala vestimentara”, spune Alina.

Cind vine vorba de moda strazii, compara inevitabil cele doua orase intre care face naveta, Paris si Bucuresti. „La Paris, moda strazii pare austera, dar e plina de stil, e un oras viu care traieste, care vibreaza. Bucurestiului ii lipseste imaginatia. Lumea tinde sa se imbrace la fel pentru ca ii este teama sa nu fie comentata. Avem o problema a imitatiei. Totusi, o parte din tinerii care vin la emisiune nu au niciun stres, se imbraca cum simt. Dar sint si cele cuminti care aici ajung sa se descopere, nu doar vestimentar, ci si profesional. De exemplu, Susan Yahia, prezentatoarea emisiunii Euforia Cuisine, a trecut mai intii, ca participanta, prin emisiunea noastra”, explica Alina. Cumparaturile si le face la Paris, doar locuieste acolo. „Nu ma opresc niciodata la primul magazin. Mai intii testez piata, vad ce-mi place si abia apoi cumpar. Oferta e bogata”, a incheiat prezentatoarea.

Sursa: www.alomoda.ro

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.