Sase motive pentru care m-am indragostit de Skoda Fabia

Multi spun ca arta crearii unor autoturisme mici dar excelente a disparut de mult, dar nu e adevarat. Noua Skoda Fabia pe care am avut-o in test drive mi-a dovedit contrarul, iar timp de aproape o saptamana am descoperit 6 motive care m-au facut sa ma indragostesc de ea (intr-atat, incat este a devenit una din optiunile mele foarte serioase pentru o masina noua, I’m on the market looking). Practic, am descoperit un motiv pe zi.

F14-051

Ziua # 1, motivul #1: Cruising ‘round the city

Principalul motiv pentru care imi place, place, place de mor aceasta masina este ca pare absolut perfect pentru condusul prin oras. Este compacta dar nu inghesuita. Este usor de manevrat si de parcat (vine dotata cu senzori pe spate), tasneste rapid de la semafor, se strecoara printre alte masini si, cand eram in viteza, o scurta apasare pe acceleratie ma recompensa cu un strop de adrenalina. Bucurestiul devenise chiar un oras placut. Ciudat, nu-i asa?

IMG_1943

Eu am avut in test-drive varianta manuala, cu motor de 1.0 litri – din nou, nici nu ai nevoie de o masina mai puternica daca te fatai doar prin oras sau faci naveta pe distante scurte, dar Skoda ofera 4 variante de motorizari (1.2, 1.4, 1.6 si 1.9 si puteri cuprinse intre 60 CP si 105 CP, informatii pentru cei care se pricep!).

Ziua # 2, motivul #2: Music makes the world go round

Ca toate masinile nou-noute, Fabia vine cu tot felul de gadgeturi si dotari. Una dintre cele mai cool chestii – si importante pentru mine, ce sa fac? fiecare are alte prioritati! – este sistemul MirrorLink si Radio Bolero. Nimic complicat, ci o smecherie user-friendly care se conecteaza la iOS si Android, si care printre altele iti afiseaza pe un ecran touch-screen muzica din telefon. Drept care iti poti asculta propriile playlisturi. Gata cu posturile de radio plictisitoare, drumurile mele prin Bucuresti au avut propriul lor soundtrack – and it was so nice! Stiu, nu m-ati intrebat, dar voluntariez eu: ascult un mix de Pachelbel, Florence & the Machine, Keane, First Aid Kit, Johhny Cash si Mumford & Sons.

Infotainment

Ziua #3, motivul #3: All packed up

Am scris despre asta si in postul anterior, despre provocarea de a umple portbagajul Fabiei. In realitate, pseudo-provocare: portbagajul este surprinzator de generos pentru o masina de talia ei (are 300 litri, dar poate ajunge la 1.163 prin rabatarea banchetei din spate). Poti arunca usor in el 2 valize de dimensiuni decente si un Golden Retriever (sau un carucior de copil, am incercat!), ca sa iti iei talpasita pentru un weekend la Ljublijana sau Cluj.

Cat am avut-o in test-drive, am incarcat-o cu saci de haine, cutii cu carti, ba chiar si un bust de croitorie. Daca ar fi fost decembrie, l-as fi umplut cu spiridusi si cadouri…

Ziua #4, motivul #4: Keyless Start

Marturisesc ca in primele minute nu stiam ce sa fac cu „non-cheia” cu 3 butoane – nu aveam nevoie de ea la propriu, varianta de Fabia pe care o conduceam putea fi pornita si oprita prin apasarea unui buton.

Nu face parte din dotarea standard, dar am descoperit ca este disponibila pentru orice motorizare (la fel ca si trapa din plafon, sertarele de sub scaune, luminile de citit pentru ocupantii banchetei din spate, volanul sport imbracat in piele, cruise control samd, lista de dotari optionale e lunga, mai bine mergeti sa o testati la un showroom!)

IMG_1931

Anyway, daca sunteti ca mine si carati in geanta un manunchi mare de chei, keyless start-ul Fabiei e binevenit.

Ziua #5, motivul #5: I’m a creature of comfort 

Traficul din Bucuresti a parut mai prietenos si datorita relaxarii cu care am condus. Scaune incapatoare si incalzite, diferite ajustari ale acestora, sistemul de climatizare… Vorba celor de la Morcheeba, „just sit back and enjoy the ride”.

Ziua #6, motivul #6: “People will stare. Make it worth their while.”

E adevarat, noua Skoda Fabia vine cu un face-lift estetic, are un exterior cu linii dinamice si o capota „daltuita”. Insa mie mi-a placut „The Colour Concept”: posibilitatea de a-ti alege culoarea plafonului, jantelor si carcaselor oglinzilor exterioare in nuante coordonate dar contrastante de cele ale corpului masinii.

IMG_1959

F14-024

Bref, cine stie? E foarte posibil ca acest flirt jucaus de o saptamana sa se transforme intr-o relatie de lunga durata…

Fotografii si multumiri: Porsche Romania

Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.