Povestea merge mai departe – TinaR azi

Topshop a facut-o, la inceputul anilor 2000, cand directoare de creatie era Jane Shepherdson. Whistles, Club Monaco, Jaeger London, Target au trecut si ele, la un moment dat, printr-un makeover. O transformare de imagine si o schimbare de directie.

Este ceea ce se intampla acum cu TinaR. In urma cu vreo 10-12 ani, era nu doar un brand popular, dar probabil si cel mai stabil si cunoscut brand romanesc de moda. Hainele erau colorate si dragute, iar magazinele zumzaiau de cliente fidele. A avut o perioada lunga de declin, in care am vazut colectii terne cromatic si neplacute estetic, magazine prost iluminate, prost aranjate, deschise in locatii nepotrivite, si chiar piese copiate din colectiile lanturilor de magazine internationale.

Acum insa se scutura de vechi, se re-analizeaza (ca atunci cand simti ca esti intr-un moment definitoriu al vietii), se metamorfozeaza si se relanseaza. Asta am aflat saptamana trecuta, cand Paula m-a invitat sa fac o vizita in magazinul din AFI. „Haide, am multe vesti sa iti dau, dar cel mai bine o sa intelegi daca vezi chiar hainele!”


Si intr-adevar, mi-a placut ce am vazut. Colectia de toamna-iarna este foarte colorata, predomina rosul, oranjul, violetul si verdele-padure, dar in echilibru alaturi de bejuri calde, bleumarin, negru, alb.  Desi exista in continuare piese cu croieli clasice, am avut surpriza sa descopar si pantaloni cu croieli foarte moderne si din materiale de calitate, tricotaje frumoase si foarte tactile, placute la atingere, genti din piele ecologica cu linii foarte cool.


Dincolo de partea de creatie si produs, cu un ochi atent poti deja sa descoperi directia spre care se indreapta TinaR. Etichetele poarta, pe langa preturile rezonabile, corecte (o camasa: 139 ron; o esarfa multicolora: 39 ron; o geanta: 199 ron), un mesaj facut sa iti insenineze ziua sau poate doar sa iti faca mai placuta sederea in magazin sau redescoperirea piesei, cand ajungi acasa: „Ma poti purta usor cu tine, am sa iti vin bine. Pentru ca ma asortez cu tine si cu zambetele tale”.

Vitrinele vor avea rol de billboard, cu imagini preluate din campania de imagine: un grup de 7 femei reale si normale, cu varste intre 25-50 de ani, imbracate in tinute create de ele insele, de la variante 9-to-5, sport-feminin sau preppy-androgin.

Zambetul larg si natural – adica efectul acela placut, al reactiei cand te vezi frumoasa in oglinda, cand te simti in largul tau intr-o haina sau cand ai siguranta ca orice pui pe tine iti vine bine – este scopul celor de la TinaR, si se simte ca muncesc pentru asta. Colaboreaza cu Ludmila Corlateanu, deschid magazine in Constanta si Arad, aduc produse noi in magazine la fiecare 2 saptamani, relanseaza magazinul online in noiembrie, sunt activi in social media (btw, daca va imprieteniti cu TinaR pe Facebook, primiti parole in schimbul carora aveti reduceri la colectia noua)…


Mie personal s-a lipit de suflet o camasa pepit, cu mici carouri alb-bleumarin, so preppy”  and so J.Crew-like, incat daca nu as fi vazut-o in magazin, nu as fi zis ca pot gasi asa ceva in Bucuresti. Am plecat cu ea acasa si va spun sincer, am zambit larg de fiecare data cand am purtat-o (nu ca in poza…).

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

4 comentarii la acest post

  1. 1

    Intr-adevar s-a schimbat ceva la TinaR!
    Imi place ce se vede acum in magazine!
    Felicitari!

    P.S. Ar trebui sa ia exemplu mai multe brand-uri (nu neaparat locale) !

    😀

  2. 2
    AdinaB says:

    Au echipa de designeri? Ma intereseaza asta, deoarece, aproape fara exceptie, pe etichete este trecut „Made in China” … In conditiile in care doar productia o au in China, este ok sa numim TinaR un brand… romanesc. Altfel, daca doar importa produsele, le aplica eticheta TinaR si le distribuie in reteaua proprie de magazine, ar trebui sa ne mai gindim daca este un brand romanesc in adevaratul sens al cuvantului.

    Dar ce am vazut pina acum este ok … sa o tina tot asa! … si da, camasa pepit face toti banii :)))

  3. 3
    Irina says:

    @Adina: o parte din productie o au in Romania si da, au echipa de designeri romani 🙂 Ceea ce, zic eu, e o treaba foarte buna! Cat despre camasa, am o banuiala ca se va strecura si intre zecile tale de camasi, nu-i asa?

  4. 4
    AdinaB says:

    Atunci daca-i cu design made in romania este ok!

    Iar legat de camasa, NU! 1/4 din dulap este plin cu … camasi 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.