La ce sa ne asteptam in moda pentru maine? (3/3)

Ar putea oare mutatiile din moda, despre care discutam zilele trecute, sa favorizeze aparitia unor marci noi, in deplina sincronie cu momentul?  Imi este greu sa dau un raspuns, pozitiv sau nu, dar un lucru este sigur: perioadele de criza opereaza pe principiul selectiei naturale.  Moda ne deschide apetitul pentru cumparaturi si, dupa cum spunea la un moment dat Donatella Versace, „doar cei foarte creativi vor ramane in viata.” Merita unii designeri un premiu pentru anduranta, pentru incapatanarea de a ramane in piata, pentru indrazneala de a crede ca vor rezista no matter what?  Poate, dar nu toti.

Pot fi numarate pe degete casele de moda (sau marcile fashion) nou-nascute in ultimii 3-4 ani, care sa aiba deja succes fulminant la public – nu doar estetic, ci si financiar: Erdem, Kai Kuhne, Henry Holland, Jason Wu, Danielle Scutt, foarte proaspatul Reed Krakoff sau comercialele Victoria Beckham, Twenty8Twelve, The Row.

Iar pentru ziua de maine, ce ne prezic oracolele? Nimic de bine, din punct de vedere al creativitatii. Chiar daca nu se pune problema rezumarii colectiilor de toamna-iarna 2010 intr-o singura tendinta, sunt fortata sa constat prezenta unui nou clasicism. (Il veti observa si voi in saptamanile urmatoare, pe care le voi dedica tendintelor sezonului de toamna 2010).  Este frapant aerul retinut al creatiilor, precautia designerilor.  Frumoasa concordanta care exista in privinta lungimilor, intr-un alt sezon – fie ca era deasupra, dedesubtul sau in dreptul genunchiului – dispare intr-o anarhie de mini, maxi, midi, jumatatea gambei, sapte-optimi, trene si asa mai departe…  Ramane sa vedem ce se va intampla in urmatoarea perioada, in care debuteaza Saptamana modei new-yorkeze si colectiile pentru primavara 2011.

Revolutia tivurilor si lungimilor are totusi un oarece merit. Daca lungimile scurte, care inca populeaza multe garderbe feminine, se vor demoda definitiv, femeile nu vor avea incotro si vor trebui sa recunoasca, cu mana pe inima, ca nu mai au – iarasi – nimic de imbracat. Criza sau nu, femeile se vor grabi sa isi reinnoiasca garderobele, sa isi umple dulapurile. In acest caz, pana la urma, nu credeti ca eternul feminin este cel mai bun antidot pentru pesimism?

Citeste si

{Cand istoria economica se citeste in tendintele modei (2/3}

{Moda in rol de Cassandra (1/3)}

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.