Stiu ca abia am scris in decembrie despre tendintele cromatice ale acestei primaveri, dar Institutul Pantone a publicat deja raportul pentru toamna acestui an. Conform raportului, paleta de culori pentru toamna lui 2008 poate fi descrisa ca un sezon al schimbarii, efinit de nuante bogate, elegante, pline de viata.  Designerii care au prezentat in cadrul Saptamanii Modei de la New York au folosit cu predilectie nuante reci de albastru, verde si purpuriu, urmate de variatii de rosu cald, oranj si galben. „Toamna este in mod traditional o perioada pentru culori

Nu e nevoie sa ma credeti pe cuvant, dar toate stilurile vestimentare posibile (indiferent de denumirea sau etichetarea lor) pot fi impartite in doua categorii. In fiecare sezon, designerii trimit pe podium o multitudine de stiluri.  Cand am vazut colectiile lui Roberto Cavalli si Dolce & Gabbana pentru primavara, mi-am dorit sa fiu o domnita de la inceputul secolului trecut (lasand la o parte detaliile nepractice ale perioadei, cum ar fi lipsa apei curente, electricitatea etc) – la fel ca in 2005, cand am vazut colectia de toamna Rochas si mi-am dorit

1. Bottega Veneta  Ideile pentru toamna ale lui Tomas Maier au fost foarte clare.  Siluete bine conturate, tesaturi luxoase si o paleta cromatica luxurianta, inspirata de nuantele artistice ale unui cer de noapte (sau de zori de zi), ca cel din picturile lui Van Gogh: tonuri de albastru fumuriu, violeturi, griuri lunare, negru intens ca smoala. „Am vrut ceva simplu”, asa descrie Maier rochiile drapate, aproape lichide ale acestei colectii. „Am lasat ca materialul sa dicteze o linie alungita, care sa para ca curge de-a lungul corpului.”  Exact acesta a

Am sarit in sus de bucurie cand am vazut culoarea asta in magazine anul trecut – mai ales ca nu devenise atat de mainstream cum va fi in vara lui 2008.  Albastrul cerneala este mai inchis decat bleumarinul dar mai putin traditional decat acesta; nu este chiar negru, ci pare mai „cald”; este mai putin plictisitor decat maroul si mai intresant decat griul. Este o „noua” culoare neutra care poate fi asortata cu aproape orice alta nuanta (inchisa sau deschisa, intensa sau stearsa, calda sau rece). Imi place foarte mult

Am revenit la normal. Primavara e aproape. Duminica trecuta, stand la soare in gradina – mea – care – inca – nu – are – forma – dar – este in-stadiu-de-concept, mi-am adus aminte de o discutie avuta in urma cu ani de zile cu o amica englezoaica. Vorbeam despre stress si week-enduri perfecte. Imi spunea ca cele mai frumoase dupa-amieze de vara si week-enduri de primavara le avusese acasa, cu o ceasca de ceai aburind, plimbandu-se printre trandafirii si levantica din gradina ei tipic englezeasca. Eu ii spuneam ca

Nu am trecut colectia lui Erdem pe lista preferatelor mele de la Londra.  Dar nu pentru ca nu mi-ar fi placut, ba din contra! Mi-a dat de gandit, imi sugera ceva, ma tinea treaza noaptea. Nu mi-am dat seama despre ce era vorba, pana cand am trecut ieri pe langa o florarie si am vazut irisi.  Vedeti si voi ce am vazut eu? Interesant, nu-i asa?, cum tema florala poate fi sugerata prin paleta cromatica si nu neaparat prin imprimeu.

Deja stiti ca toate chestiile ridicole legate de moda (vezi tunsori foarte scumpe, concepte de reclame asa-zis excentrice, genti cumplit de scumpe) fac deliciul diminetilor mele. In ultimul timp lumea a luat-o razna sau poate sunt eu mai inceata? Sau insuficient de snoaba? Anyway, iata despre ce e vorba. O „creatoare”, Lara Alameddine si sotul ei, Daniel Dubiecki sunt proprietarii unui magazin si brand pentru animale de case, Little Lily. Magazinul este in Los Angeles. Ok, pana aici toate normale.  Ceea ce depaseste sfera normalului sunt produsele pe care le

In caz ca interseaza pe cineva, astazi s-a deschis Modexpo – expozitia internationala de tesaturi, textile, pielarie, blanarie, incaltaminte, marochinarie si accesorii.  Expozitia este deschisa de azi pana sambata intre orele 10-18, iar duminica intre 10-16.  Este de fapt impartita in doua: expozitia de contractari (unde puteti gasi furnizori, producatori, distribuitori etc) si expozitia de tendinte (care se adreseaza designerilor, caselor de moda dar si consumatorilor). Ca sa puteti intra, aveti nevoie de o invitatie  – exista varianta de invitatie online (se completeaza un formular, invitatia vi se trimite pe

In mod obisnuit, expresiile faciale ale manechinelor folosite in reclamele caselor de moda variaza de la usor suparate la plictisite sau chiar dezgustate… fashionably evident.  Tinand cont de faptul ca scopul campaniilor respective este sa convinga clientele sa cheltuie o mie sau cinci mii de euro pe o geanta, te-ai gandi ca mesajul ar trebui sa fie mai curand: „Arunca banii pe geam, o sa te simti misto!” Nu si daca stai sa judeci reclamele aparute in ultimul timp, pentru sezonul de primavara: Kate Moss cu o privire total indiferenta

Cathy Horyn, reputata jurnalista si critica de moda de la New York Times, a devenit persona non grata la showurile lui Giorgio Armani.  Robert Triefus, directorul global de comunicare pentru Armani, i-a scris un email luni seara jurnalistei ca sa o informeze ca, desi i-a fost initial trimisa o invitatie, designerul s-a razgandit si si-a retras oficial acceptul pentru prezenta ei la showul de marti dupa-amiaza.  „Asa cum a scris Cathy Horyn in blogul ei, recenziile pentru showurile couture contineau unele remarci gratuit si ofensatoare la adresa familiei si prietenilor designerului”,

1 184 185 186 187 188 202 Pagina 186 din 202