Decizii, decizii…

Unele dezbateri si discutii nu se incheie niciodata: Mad Men sau Suits? Coca-Cola sau Pepsi? Converse, New Balance sau Adidas Stan Smith’s? Altele au argumentatia atat de evidenta, incat discutiile in contradictoriu nu isi mai au locul.

Zilele trecute, discutand cu cineva un subiect fara nici o legatura cu moda dar important pentru mine – drumul meu in viata de la jurnalism la stilist personal, cum am hotarat sa deschid primul birou de consultanta de stil din Romania, ce insemna in urma cu cativa ani sa fii antreprenor si sa „deschizi” un domeniu nou – mi-am adus aminte de un dialog avut „la inceputuri”, cand imi cautam si construiam repere legate de ce inseamna a face new business. Dialogul cu pricina era tehnic: investesc un buget substantial intr-un desktop performant sau un laptop nou-nout, sau impart bugetul intre un laptop 2nd hand, o tableta, o imprimanta wireless si inca ceva?

laptop2

Tin minte ca punctul de plecare al alegerilor si comparatiilor a fost o trecere in revista a activitatilor mele.

La ce aveam sa folosesc computerul? Daca as fi avut nevoie sa fac multe fotografii pe care sa le incarc rapid online, o tableta performanta ar fi fost ideala sau ar fi meritat sa cumpar un aparat foto. In cazul meu, multe dintre activitatile de inceput presupuneau munca de birou, dar si suficient de multe calatorii, prezentari si cursuri. Pentru mine, atunci ca si acum, sa am oricand, in varful degetelor toate aplicatiile si fisierele de care aveam nevoie era o chestie cruciala. Asadar, laptop.

„Bun”, imi intrebam eu prietenii experti in IT, „dar asta inseamna ca as putea sa-mi cumpar cel mai obisnuit, non-branded si ieftin laptop?”

„Nu”, venea imediat raspunsul – „cu cat un laptop e mai ieftin, cu atat e mai vechi si cel mai probabil cantareste mult, iar tu ai nevoie de unul ultraportabil, usor si de dimensiuni relativ mici, pe care sa il poti cara de colo-colo intr-o geanta draguta. In plus, ai nevoie de unul care sa ruleze rapid programele; cele mai vechi au deja o perioada de utilizare care le-a „imbatranit”.

Discutia despre sisteme de operare am incheiat-o rapid, pentru ca impartirea pe triburi – iOS vs. Windows – nu mi se parea utila la momentul acela; stiam ca are de-a face mai mult cu imaginea de brand, designul si stilul, si ma putin cu performantele sau caracteristicile tehnice. La fel de simpla a fost cea despre folosirea unor programe relativ standard (procesare de text, editare, editare foto si video de baza), care sunt la indemana majoritatii fata de necesitatea achizitionarii unui program de specialitate (sa zicem Adobe InDesign, de publishing), care are nevoie de un computer foarte puternic. Not my case.

Au trecut cativa ani buni de atunci, timp in care tehnologiile au evoluat inimaginabil de mult, iar competitia din domeniu a nascut o adevarata noua generatie de computere portabile, fiecare luptandu-se pentru o nisa din lumea antreprenoriatului. Device-urile cum sunt smartphone-urile sau tabletele au sters, oricum, granitele definitiilor anterioare pentru ce este „portabil” – si ce nu. Ecranele cu LED ajuta ca bateriile sa consume mai putin dar sa functioneze mai mult timp, dar au creat si o clasa noua de netbook-uri mai mici si mai usor de utilizat.

Studiu Intel 2-1

Ti-ai propus sa fii antreprenor si te confrunti cu aceleasi intrebari ca mine? Acum ai la dispozitie o gama variata de PC-uri potrivite pentru un nou business. De la clasicul desktop PC la laptopurile 2 in 1 cu Intel Inside, care ofera mobilitatea unei tablete si performanta unui PC intr-un singur produs. Detalii aici.

Campanie Intel SMB

Fotografii: pinterest.com, Intel Romana

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii despre acest post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.