Problema cu copertile

Rasfoirea HB Greatest Hits – cartea pe care azi o voi face cadou! – a fost pretextul ideal de a studia pictoriale si coperti de revista. De fapt, ideea mi-a venit dupa descoperirea unui post mai vechi pe Luxe Chronicles, in care erau comparate doua coperti Harper’s Bazaar: una din aprilie 2013, editia de Spania cu una din 1959, editia SUA. Lasand la o parte similaritatile dintre vizualuri (in ciuda diferentei de 54 de ani), intervine o mare diferenta: cea dintre aspectul unei coperti vandute la un chiosc si cel al editiilor speciale, tiparite pentru abonati.

Coperti Harper's Bazaar: mai 2012, Spania; 1959, USA

A avea doua coperti diferite reprezinta o strategie buna pentru publicatii, mai ales cele de moda. Le permite publisherilor sa ofere expunere dubla brandurilor care isi fac reclama – fie prin paginile de shopping, fie prin cele de advertising. Le ofera abonatilor – singurii cititori cuantificabili, siguri in fiecare luna – un motiv suplimentar de a-si prelungi sau innoi abonamentul (asta in cazul in care pretul redus si cadourile nu le sunt de ajuns).

Copertile editiilor speciale pentru abonati sunt vizual mai artistice, mai creative stilistic, mai indraznete ca alegeri ale posturilor, ipostazelor, incadraturii, desi continutul este identic. Aceste editii nu vor avea trei-sferturi din cuprins intins de-a lungul si de-a latul copertii. Din contra, titlurile sunt reduse la unul sau doua, rezultatul fiind un aspect luxos, minimalist, elegant, modern. Aceste editii nu obliga vedeta de pe coperta sa zambeasca comercial, sa ne priveasca drept in ochi, sa pozeze intr-o pozitie asa-zis sexy.

Coperti Elle cu Emily Blunt, mai 2012: abonament vs chioscAlexa Chung, coperti Elle: abonament vs chioscKirsten DunstGwyneth Paltrow

Ma intreb, cu naivitate, cat de mult conteaza ca privirile noastre sa se intersecteze cu cele ale manechinei sau vedetei fotografiate? Daca nu ne-ar privi in ochi, ne-am simti ofensate si am lasa revista necumparata? Daca ar fi mai putine titluri reluate,  ne-am simti inselate si am lasa revista necitita?

Am incetat, de ani buni, sa mai cumpar lunar reviste de moda romanesti: intr-o luna un Elle, in alta un Harper’s, din cand in cand un The One sau un Beau Monde. Nu vreau sa generalizez, dar deseori ma dezamageste continutul: editii mediocre, cu aceleasi teme reluate la nesfarsit, cu aceleasi vedete intervievate „sablon”, in schimb cu snobism din plin. Gasesc similaritatea si aglomeratia vizuala a copertilor obositoare si, in acelasi timp, plictisitoare. Mi se promit interviuri, articole, editoriale pe care le-am mai citit, sub o alta forma (iar cele mai multe dintre subiecte le gasesc tratate online, oricum). Pentru ce platesc? Pentru cele mai „fresh” tendinte ale verii sau pentru tendinte „sic & soc”? Pentru „shopping dinamic” sau pentru un sondaj despre cat suntem de „obsedate de pantofi”?

Coperta Gentle Woman si Numero

Si atunci, in locul revistelor clasice de moda, prefer sa cumpar unele de nisa – the gentle woman, L’Officiel, Interview, Numero – sau imi rog un bun prieten francez, sa imi faca rost de editii „subscriber”.

Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!

Voi ce alegeti, ce cititi?

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

2 comentarii la acest post

  1. 1
    Adina says:

    Cine are smartphone cu android, poate descarca aplicatia readers hub…exista o sectiune de reviste de unde se pot descarca platind o suma modica mai toate titlurile importante…de ex vogue uk de aug 2013, cca 4$ …

  2. 2
    Adina says:

    In ultimii 2 ani am cumparat doar Elle de Romania. De luna viitoare ma voi indrepta catre titluri internationale pe care le pot vizualiza pe dispozitive portabile. Gata cu printul!

Lasă un răspuns la Adina Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.