Pot sa mai port Tshirt-ul cu mesaj?
Un tricou frumos si destept, sub un sacou: ce schimbare fata de camasa obisnuita…
In ultimul timp il vad peste tot: imbracat de fete si femei de toate varstele, la H&M, Carturesti si la The Place, in toate culorile, cu nenumarate grafisme si motive, intr-o mare de croieli, de la Mickey Mouse si Antonia, la efigia unei trupe rock sau indemnuri la lectura.
Bine, bine, dar daca le imbracam, nu parem niste adolescente intarziate?
Daca ne afisam intr-un tricou cu „My boyfriend’s wife hates me”, da! Ca sa nu cadem in penibil si vulgar, hai sa respectam doua principii de baza:
a. Linia tricoului sa fie putin „lucrata”. Ignoram modelele drepte, masculinizate din bumbac greoi, cu decolteu la baza gatului si ne orientam catre o linie trapezoidala, eventual cambrata, un decolteu V sau asimetric/ bateau, intr-un bumbac fin (eventual in amestec cu in sau vascoza)
b. Il purtam studiat. Nu il imbracam impreuna cu un jeans oarecare si bascheti/ balerini, pe stilul „cobor pana la supermarket, nu conteaza cum ma imbrac”. In schimb, il purtam in maniera tricoului cu dungi bretone, atat de iubit de fashioniste in vara asta. Asadar, il asortam cu un smoking, o fusta maxi, una plisata sau una din dantela, cu un jeans indigo sau cu un pantalon (clasic, salvar, tigareta, imprimat…)
Ce as pune pe lista interzisa sau cu mari semne de intrebare:
– tricouri cu Hello Kitty, inimioare, floricele si alte grafisme similare: prea copilaroase, ieftine, comune
– mesaje „nostime”, care o amuza doar pe purtatoare, de tipul „Porn to be alive” sau „Sexy girl inside”. La sfarsitul zilei, tuturor li se pare plictisitor mesajul, dar cine ar avea curajul sa iti spuna?
– logourile modificate intentionat (Sexsi, J’accoste…). Ai vreun nepot sau vecin de 8-10 ani? Fa-l fericit.
– tricouri recuperate de la ultimul team building sau aniversare corporatista („I work for X Bank and I love it”). Nici macar seful nu indrazneste sa le poarte in public…
– tricouri cu logoul unei marci kitschy glam sau foarte young (Kaporal, Guess, Juicy Couture). Nu vrei sa fii intrebata daca ai imprumutat tricoul vreunei vecine sau verisoare, liceana?
– tricouri imprimate cu logoul gigantic al unui brand de lux (YSL, Dior, Armani)
– tricouri cu subtext sexual, de genul textelor „Atentie, fragil” sau „100% natural” plasate pe sani. Zic sa le lasam fetelor din bamboo sau celor de la pagina 5…
Pe lista celor aprobate, as trece:
– tricouri serigrafiate, cu desene artistice sau de inspiratie retro (un telefon vechi, un sarpe stilizat, o grafica pop art in stilul lui Roy Lichtenstein). Trebuie sa simti ca a fost atins de o mana de artist.
– o imagine a unei celebritati din anii ’80 (David Bowie, Patti Smith, Blondie), macar de dragul nostalgiei, plus ca oricand arata mai bine decat un tshirt cu Hannah Montana sau Pixie Lott.
– desene abstracte sau colaje de imagini, cele create de fetele de la 109 (Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu) pentru proiectul Book Cover Tee
– desene brodate (plus niste aplicatii) cu aer etnic, asa cum sunt minunatele tricouri Mandra Chic sau mai nou-ganditele tricouri romanesti ale lui Adrian Oianu
Asadar, recomandari pentru raftul vostru de tricouri: Mandra Chic, 109, BOLD, Tshirt Factory, Maje, Claudie Pierlot, Best Mountain, Les Temps des Cerises…
Imi place subiectul. De cand am descoperit blogul tau, il urmaresc cu mare interes. Am invatat foarte multe.
Felicitari.