Design si stil: nu doar interioare (XIII)

Poate are legatura cu faptul ca ultima saptamana mi-am petrecut-o documentandu-ma despre stilul italienesc, visand cu ochii deschisi la vacante de toamna in Toscana, intr-o vila cu interior baroc, draperii grele si fresce decolorate, la plimbari prin galerii mozaicate ale unor palazzi din Venetia, la apusuri de soare aurii, vinuri rubinii si oglinzi in rame grele. Poate are de-a face doar cu primele zile de toamna si cu faptul ca garderoba mea isi schimba, incetul cu incetul culorile.


Fact is – gandurile mele si-au gasit materializarea in imaginile acestea. Mozaicul acestei bai magnifice, in nuante de fumuriu, sienna si terracota, rezoneaza cu cel din fundalul acestei lungi loggia si cu imprimeul rochiei. Lumina dupa-amiezei – in ambele fotografii – nu mai este cea a soarelui arzator, el sol leone cum ii spun localnicii, dar o simtim in culoarea peretilor, a ramei oglinzii, a braului rochiei…

Stucco. Candva de un alb stralucitor, astazi intr-o nuanta calda intre bej si crem – ingalbenita de acelasi soare puternic al Mediteranei, murdarit de trecerea timpului -, acest basorelief baroc ma face sa ma gandesc la o camee gigantica. Aceeasi culoare este perfecta pentru niste perdele brodate din in, care filtreaza zgomotul strazii sau pentru o canapea cu forme clasice. Negrul imbracamintii si cel al mobilierului simplu nu fac decat sa sublinieze simetriile si luminozitatile.

Alaturate, rosul puternic si verdele viu le asociez Craciunului. Cand nu mai e valabila asocierea? Cand nuantele sunt arse, patinate, decolorate de trecerea vremii si s-au transformat in rubiniul unui Chianti, rosul inchis al rosiilor uscate la soare sau aramiul unor vase de cupru, in verdele sters al maslinilor sau griul verzui al frunzelor de salvie. Simt racoarea peretilor unei vile din sudul Italiei, in prima fotografie, si dogoarea unei dupa-amiezi din Grecia in cea de-a doua.

Lumina si penumbra. Rustic si antic. Linii drepte, elegante, alaturi de o paleta la fel de eleganta de ecru si nisipiu, de oranj si masliniu. Piatra si sticla, bumbac si catifea. Trasaturile angelice ale femeii seamana cu cele idealizate ale sculpturilor de langa ea, iar culorile tapiteriei se oglindesc in cele ale jachetei.

In sfarsit, frumusetea clasicismului se regaseste in simplitatea sofisticata a acestei rochii. Decolteul are adancimea perfecta, manecile sunt decupate impecabil (daca priviti cu atentie, decupajele decolteului si mansetelor mimeaza V-ul drapajelor rochiei lui Nike, din planul 2 al imaginii), pliurile fustei contureaza atat de frumos soldurile femeii, incat rochia nu mai are nevoie de nici un accesoriu. In mod similar, oglinda, imaginea candelabrului de cristal si bustul vintage completeaza simetric spatiul aerisit al camerei.

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

6 comentarii la acest post

  1. 1
    Maria says:

    Imi plac foarte mult si interioarele si tinutele

  2. 2
    dana says:

    frumoasa imbinarea

  3. 3
    Andriana says:

    poza cu perdele de in alb si mobila tapisata cu verde a ajuns la mine pe desktop.
    Sunt curioasa, cum ai incadra un interior cu elemente folclorice romanesti? E al nostru, dar ne par mult mai interesante interioarele altor culturi.

  4. 4
    Irina says:

    @Andriana: in ce sens „cum as incadra” un interior cu detalii folclorice romanesti? In ce tip de tinuta l-as vedea „oglindit”? Probabil ca ar depinde de interior, de culori… Unul cu pereti varuiti in alb, mobila de culoare inchisa, rustica, si covoare maramuresene l-as pune fata in fata cu o femeie imbracata intr-o rochie simpla, cu o vesta imblanita, asezata pe o lada de zestre, sau o rochie din ultima colectie Andra Clitan….

  5. 5
    dana says:

    frumoasa combinarea

  6. 6
    Ioana says:

    Rubiniu. In mod clar, rubiniu. 🙂
    Si cred ca s-ar asorta si cu baia din prima poza.

Lasă un răspuns la dana Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.