Fiecare industrie are propriul sau jargon, dar moda vorbeste o limba cu totul aparte. Fustele sunt in forma de lalea, gogosar, palnie sau balon. Croielile merg de la A la zigzag. O rochie poate fi plisata cu pliseuri acordeon sau soleil, fronsata, ornamentata si brodata, toate in acelasi timp. Iar asta fara sa punem la socoteala termeni cu adevarat opaci, cum ar fi „directional” (termenul nu are nimic de-a face cu orientarea in spatiu; se refera la un design care ar putea modifica peisajul stilistic – cu alte cuvinte, directia
Cunosc oameni care respira muzica, care nu concep o zi fara sa asculte un album. Eu nu sunt asa, dar pana si mie muzica (si culorile) imi schimba dispozitia. De cativa ani buni, primul lucrul pe care il fac dimineata este sa apas PLAY si sa ascult ceva – orice – pana ma hotarasc cu ce ma imbrac. E unul din modurile mele de a trage aer in piept si a ma pregati pentru ziua care incepe. Nu in mod surprinzator, ceea ce ascult imi sugereaza felul in care mi-ar
Ce mai faceti, printi si printese? Astazi nu prea am inspiratie pentru introul obisnuit, asa ca am sa va las sa cititi si sa va largiti inca putin orizontul. Enjoy… My life in fashion: Laura Bush – nepoata lui Bush vorbeste despre munca ei cu copiii din Lumea a Treia (sa o credem?) si o geanta pe care a creat-o ca sa stranga fonduri pentru ei, in Times Online It is your Make-up Artist’s Signature that I Want – cei care realizeaza machiajele celebritatilor sau ale manechinelor sunt celebritati in their
(a se citi cu o doza de sarcasm) Accesorizarea e o nevoie umana primara. Accesoriile sunt in varful listei de lucruri dezgropate de arheologi, care mai gasesc si tot felul de vase vechi, dar lumea nu prea e interesata de ele. Interesant este ca, daca astazi ar trebui sa ne ingropam mortii ca in antichitate, probabil cerceii si iPodurile ar fi lucrurile descoperite cel mai des, urmate fiind de boluri pentru cereale si telecomenzi. Femeile au o adevarata cultura a accesorizarii. De fapt, noi am pus la punct un adevarat
Incepand din 18 aprilie, vom avea mai multe magazine in care sa ne cheltuim bugetele de cumparaturi – se deschide, finalmente, Baneasa Shopping Center. Haideti sa vedem ce o sa gasim aici. Peek & Cloppenburg – varianta austriaca a unui magazin universal, tip Debenhams. Un etaj dedicat designerilor, fiecare cu o mica sectiune; un altul pentru haine barbatesti, altul pentru femei. In zona designer vor exista: Armani Collezioni, Hugo Boss, Polo Ralph Lauren, Max Mara, Vogue, Burberry, Ermenegildo Zegna, Lagerfeld, Esprit, Armani Jeans, Calvin Klein Jeans, Diesel, DKNY Jeans. Cu
Designerul Daca vreodata i-a fost sortit unui designer sa isi gaseasca drumul in moda, este vorba cu certitudine de Michael Kors. Nascut in 1959 in Long Island, intr-o familie relativ bogata, designerul vorbeste astfel despre copilaria sa: „Am fost singurul copil, crescut de un bunic si o bunica care iubeau moda, dar si de o mama care avea un stil unic – familia mea a fost cea care m-a indrumat spre moda.” Si bine au facut, pentru ca altfel modei americane i-ar fi lipsit unul dintre cei mai talentati si
Pronuntia majoritatii numelor de designeri italieni ar trebui sa fie floare la ureche pentru noi, pentru ca fonetica este identica cu scrierea: Bulgari, Ungaro, Versace, Valentino, Marni, Armani, Prada. Dar ce faci cu Zegna sau Scognamiglio? In primul caz, grupul de litere gn devine un n moale, iar pentru cel de-al doilea nume ultimul g dispare complet din pronuntie. Din Spania vine aparent complicatul Loewe, care, culmea, se pronunta exact asa cum se scrie Lo-e-ve. Cateva dintre numele designerilor francezi sunt atat de cunoscute, incat nici nu ne mai punem problema
Guillemots: Am ascultat de curand noul lor album, Red. Genial. Ca sa nu mai zic de single-ul Get Over It. Si-mi place numele solistului lor: Fyfe Dangerfield. Incercati sa-l spuneti cu voce tare. Rochii si iar rochii: 27 Dresses e o comedie romantica usurica, nici prea-prea, nici foarte-foarte. Eterna domnisoara de onoare isi gaseste sufletul pereche in mai putin de 120 de minute. You know… whatever… Dar rochiile din film merita un Oscar. More than words: in mod normal nu ma omor dupa sloganuri (decat dupa cele ale lui Henry Holland!),
Hainele pe care le porti vorbesc despre tine. Fara sa recurgi la tricouri cu sloganuri, cum poti sa fii sigur ca cei din jur receptioneaza corect mesajul trimis de tine? Sa luam, de pilda, carourile. Imprimeurile in carouri sunt la moda, asa ca le-ai putea purta daca vrei sa transmiti ca esti fashionable. Dar de unde sa stie lumea ca tu porti patratelele colorate pentru ca Anna Wintour a spus ca sunt in, iar Sarah Jessica Parker poarta sosete peste genunchi cu un asemenea imprimeu? Cum faci sa nu fii confundata
Sevigny a devenit o fashion icon, insasi definitia termenului “the uncool cool” sau o It Girl fara sa depuna nici cel mai mic efort – totul s-a intamplat dupa ce romancierul Jay McInerey i-a urmarit peregrinarile prin magazinele second hand din New York si a scris un material despre stilul ei vestimentar in The New Yorker. A fost denumita, pe rand, “the coolest girl in the world” si “the girl of the moment”. Uneori, in timpul ei liber, serveste drept consultant de creatie pentru Imitation of Christ, casa de moda