Treizeci de reguli si recomandari pentru primavara 2018

Avem de experimentat trenduri, de reabilitat palete cromatice, de descifrat campanii publicitare fashion, de tras concluzii stilistice, dar mai ales de luat aminte la peisajul culturalo-stilistic al acestui sezon. Asadar, pentru a aborda moda si stilul dintr-o perspectiva fashionably correct, aveti mai jos … recomandari pentru primavara 2018.

1. Va veti inspira din culorile bezelelor, bomboanelor fondante si delicioaselor macarons pentru a compune noi asocieri cromatice de sezon: mov lavanda, trandafiriu, bleu, bej cappucino, dar mai ales galben lamaie, verde menta si roz blush.

2. Va veti revizui (in bine!) parerea despre incaltamintea Geox, o data cu anuntul despre continuarea colaborarii lui Ernesto Esposito (da, cel care a lucrat inainte cu Sergio Rossi, Marc Jacobs, Louis Vuitton si Sonia Rykiel) cu brandul italian si numirea lui la carma lui artistica.
3. Veti fi fortate sa intelegeti ca moda fast-fashion si-a atins limita, dupa ce veti fi citit ca H&M a acumulat 4.3 miliarde de dolari in inventar nevandut (imbracaminte si accesorii).
4. Veti coase si fixa nasturi de poalele blazerelor voastre, pentru a pune in practica cel mai recent dress code Céline.

5. Veti inceta sa asociati nuantele de mov liliachiu (lilas) si lavanda cu parul vopsit al bunicutelor voastre, si le veti integra cu voiosie in garderoba, conform propunerilor din colectiile Michael Kors, Victoria Beckham, Tibi si Chloé.

6. Veti face o declaratie publica de iubire benzilor desenate japoneze purtand o rochie cu efigia personajului vostru preferat de manga, cumparata de la Prada sau de la Comme des Garçons.
7. Ca sa economisiti 200 euro, veti intra 10 minute in pielea designerilor care semneaza cerceii alfabetici Balenciaga si cotrobaiti prin cutiile cu jucarii si litere de plastic ale copiilor vostri.
8. Va veti colora cotidianul si tinutele, armonizand o tinuta in carouri cu o pereche de dresuri „tapiterie”.

9. Veti studia semantica celei mai recente campanii publicitare Calvin Klein, cu scopul de a intelege – intr-un final! – cum functioneaza relatiile generatiei Tinder.

10. Va veti gandi cu nostalgie la notiunea de „intimitate”, o data ce veti fi puse in fata expunerii instantanee, post-partum, a bebelusului Chiarei Ferragni. Nu, nu e o chestie cool si draguta, e dovada de indecenta si exhibitionism!
11. Pentru a-i face placere lui Raf Simons, peste cateva saptamani veti incerca sa asortati o rochie mini ampla cu o pereche de cizme cowboy.
12. Veti sucomba, de drag, in fata unei rochii petrecute cu imprimeu delicat (asta daca nu ati facut-o deja!).
13. Veti face shopping cultural cumparandu-va o pereche de bascheti de la Luvru.

14. Va veti gandi la consecintele turismului in masa si la felul in care natura unor locuri paradisiace sufera din cauza noastra, in timpul meditatiilor voastre matinale. Anterior, cititi acest articol; ulterior, mergeti sa vedeti documentarul Romania Neimblanzita.

15. Veti reinvata sa purtati treningul de fas cu stil – si sa faceti concurenta acerba pitzipoancelor si dovelor de plastic -, a la Gucci.
16. Veti purta cu incredere cea mai faina triada cromatica a sezonului – rosu-corai-ciocolatiu -, asa cum ati vazut in prezentarea Dries van Noten.
17. In speranta ca seful va intelege nevoia de zile de vacanta suplimentare, veti arbora la birou, in fiecare zi de luni, o camasa cu imprimeu neo-hawaiian, cumparata de la Acne.

18. Veti converti micile voastre esarfe patrate si clasice, similare celor purtate candva de insotitoarele de bord, in elastice de par multicolore.
19. Veti trata cu la fel de mult respect sacosa din macrame a bunicii si geanta Chanel 2.55, cel putin pe perioada acestei primaveri sau cat Vetements mai e considerat „brand bransat”. Insa mai bine cumparati una de la Mango. Sau o luati chiar pe cea a bunicii.
20. Va veti promite sa va bronzati discret, cat mai curand cu putinta, pentru a face fata nuantelor de vernil propuse de magazine.

21. Inspirandu-va din show-ul Prada pentru primavara 2018, veti invata sa va imbracati in stil 100% Man Repeller.
22. Veti circula imaginile recentei campanii Kenzo in grupurile voastre de whatsapp, incercand sa ghiciti daca Britney a recurs sau nu la chirugie estetica.
23. Din cand in cand, veti purta blazerul subtire in rol de camasa, glisandu-l pe jumatate in fusta, a la Céline.

24. Va veti gandi de 2-3 ori inainte de a copia siluetele sezonului, mai serios decat in oricare alt an.
25. Veti cheltui echivalentul a 182 de prajituri macarons Ladurée pe un tricou Off White cu imaginea printesei Diana, pentru a marca – in stil fashion consumerist – aniversarea tragicei ei morti. Dar cel putin nu va veti ingrasa…
26. Veti lupta impotriva harturii sexuale pe strada, incaltand cei mai fiorosi pantofi de la Balenciaga si folosindu-i in loc de arme albe.

27. Veti continua sa comunicati prin intermediul tricourilor cu slogan.
28. Va veti redefini si nuanta conceptul de senzualitate, revazand si analizand cu atentie colectia Jacquemus pentru primavara 2018.

29. In zilele cu paralizie stilistica, veti imprumuta covorasul cu franjuri al vecinei octogenare si vi-l veti lega in jurul coapselor.

30. … insa de preferat, ca sa nu ajungeti intr-o astfel de situatie, va hotarati sa participati la „60 days of styling”, incepand cu aceasta duminica asta. Mai aveti timp sa va inscrieti, mailul meu e aici.

Fotografii: vogue.com, pinterest.com, net-a-porter.com, balenciaga.com, kenzo.com, ck.com.

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

6 comentarii la acest post

  1. 1
    Lavi says:

    Nu inteleg ce e indecenta in referirea pe care o faci catre Chiara. Pozele cu bebelusul sunt indecente sau…ce?

    • 1.1
      Irina says:

      Sigur ca nu fotografia cu bebelusul in sine e indecenta, Lavinia. E vorba de nevoia asta exacerbata de a-ti afisa public cele mai personale momente, importante sau banale – nasterea in sine, in cazul de fata; tratamente de rejuvenare a vaginului, fiecare manichiura, cafea matinala sau cerere in casatorie, in alte cazuri – pentru a monetiza, a primi like-uri. E parerea mea, desigur, dar lumea pare sa nu mai puna limite intre viata publica (sau mai bine spus, chestiuni de interes public) si viata personala (eventual cu momente pentru cei apropiati). But that’s just me…

  2. 2
    Iris says:

    Pentru a-ți crea un stil bine conturat trebuie să îndrăznești să te îmbraci cum simți, fără teamă de privirile care te critică . Nu vei ieși niciodată din tipar dacă nu ai curaj să-ți exprimi dorința de a jongla cu look-ul tău și de a adapta trend-urile în funcție de caracteristicile care te reprezintă, ci vei trăi în umbra prejudecăților și a regulilor stabilite de ceilalți. http://pretty-girl.ro/

  3. 3
    Elena says:

    Draga mea

    as vrea sa iti trimit o scrisoare ca sa-ti multumesc. Una clasica, scrisa pe hartie.
    Las mai jos adresa mea de email, te rog trimite-mi o adresa de posta unde pot sa iti scriu.

    Cu drag, cu respect, din toata inima,
    Elena

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *