Un tricou alb si o pereche de jeansi: tinuta cea mai comentata la NYFW

Suntem iarasi in luna Saptamanilor Modei. Cum, din nou? Serios? Atat de curand? Nu au fost de curand niste saptamani ale modei? Ceea ce inseamna ca blogurile de street style si tabloidele explodeaza de imagini cu surorile Hadid facand tot felul de chestii fascinante – cum ar fi sa isi schimbe culoarea parului, sa apara la diverse party-uri, sa isi faca selfie-uri, sa poarte ceva ultra-decoltat sau mega-transparent sau uber-ravnit sau toate cele trei intr-o singura tinuta… Saptamanile Modei inseamna si ca Instagramul ruleaza mai mult ca de obicei fotografii cu cetateni si cetatene in tinute studiate, OTT si v.trendy, lasandu-se imortalizati cu nonsalanta sau aparenta nepasare de multimea de paparazzi care ii inconjoara.

Nevertheless, dupa cum spuneam, suntem in mijlocul Saptamanilor Modei. Totul e multicolor, glam si fabulos. Pantofii sunt splendizi. Outfiturile sunt spectaculoase. Zambetele largi, accesoriile impresionante, coafurile rezistente, followerii pe Insta in continua adulatie si ascensiune… Si atunci, de unde pana unde apar in discutie niste jeansi si un oarecare tricou alb?

Va spun imediat.

In centrul acestei nebunii, controverse si curiozitati este Victoria Beckham, miscandu-se cu gratie deasupra populatiei ridicol de preocupate de sine, imbracata cat se poate de simplu intr-o pereche de jeansi si o serie de tricouri albe. Noua ei uniforma de lucru si-a facut aparitia cu cateva zile inaintea show-ului ei, cand a fost fotografiata la New York in niste jeansi evazati care maturau trotuarul si un Tshirt imaculat. A doua zi, Victorita a fost fotografiata purtand tot un tricou alb (speram ca nu acelasi din ziua anterioara), de data asta asortat la o fusta maxi plisata, de culoare neagra. In sfarsit, in cea de-a treia zi, acelasi tricou alb (sau unul asemanator) si-a facut din nou aparitia, de aceasta data impreuna cu o pereche de pantaloni bleumarin.

Bored much? Nu si Victoria. Cand toata lumea se astepta ca respectivul tricou alb sa se planga de extenuare stilistica, acesta a primit incununarea suprema. Victoria l-a purtat la prezentarea propriei colectii, cea pentru primavara 2018. Iar dupa cum bine stie orice pasionata de moda si chiar un designer aspirant, outfitul purtat de designer in acea zi va fi in scrutinul publicului mai mult ca oricare altul. Va aparea in fotografiile din backstage. Va aparea in fotografiile si selfie-urile celor care vin sa te felicite, de la editori de reviste pana la prieteni, influenceri si modele. Va aparea in paginile tabloidelor, alaturi de texte care te descriu „ingrijorator de slaba”. Este tinuta in care ti se vor lua interviuri-fulger de catre Fashion TV si in care vei face reverenta de final. Nu e de gluma cu tinuta purtata in ziua prezentarii propriei colectii. Pentru ca indiferent ce trend trimiti pe catwalk si indiferent ce piesa must-have creata de tine ai vrea sa semnalezi, aceea e tinuta care le si te reprezinta.

Evident, Victoria a fost reprezentata de multe tinute si stiluri de-a lungul timpului. Avem Google si Pinterest, tinem minte ca a purtat si pantaloni roz bonbon din PVC, asortati cu o sepcuta roz. Dar aceea e Victoria Beckham dintr-o alta viata. Intre timp a evoluat enorm, s-a rafinat, a renuntat la disperarea si spiritul ostentativ al sotiilor de fotbalist, tot atunci cand si-a aruncat adidasii cu talpa ortopedica si rochiile mulate in care nu putea sa se aplece. S-a transformat in femeia care imbraca piese asexuale, rochii voluminoase, camasi largi, pantaloni masculini si de training, sandale Birkenstock, jeansi vintage…

Revenind la subiect, cat de autentic este outfitul ei „on heavy rotation”?

Nu avem de unde stii, dar mesajul ei de pe contul de Instagram spunea cam asa: „[I’ve had] such a crazy week, the last thing I want to think about is what I’m wearing.” Adica similar cu ce simte si face o femei tracasata, dupa zile cu ore nesfarsite la birou, urmate de traversarea unui oras aglomerat la ore de varf, facutul temelor cu copiii si restul lucrurilor pe care le presupune viata moderna.

Concluzionand… E foarte posibil ca tinutele-i sa fi fost ultimele chestii cu care avea chef sa isi consume energia, dar ma indoiesc ca Vicky nu si-a pus deloc problema lor. Mai mult ca oricare alta creatoare de moda – cu exceptia, poate, a Stellei McCartney, Viviennei Westwood, Carolinei Herrera si Miucciei Prada – , Victoria „este” brandul propriu. Faptul ca a ales sa il reprezinte purtand jeansi si un tricou alb nu este de neglijat, ci din contra: este o foarte desteapta miscare de marketing.

Cum de ce?

Pentru ca in 3-4 saptamani, o data ce ultima botina ornamentata cu cristale de 9,000 euro de la Saint Laurent va fi pasit si disparut de pe podiumul din Paris (stiu, cizmele respective au fost in sezon trecut, dar intelegeti ce am vrut sa spun!), o data ce nebunia cauzata de vreun hanorac banal dar cu pret exorbitant semnat Vetements se va fi calmat, ce credeti ca vor cauta femeile sa cumpere? Nu o rochie imprimata cu lame si iepuri de Angora, nici vreo pereche de pantofi cu tocul inversat, ci piese basic pentru garderoba de zi cu zi.

Si nimic nu spune mai clar „basic” decat un tricou alb si o pereche de jeansi. Sunt cele doua piese care se regasesc in garderobele tuturor femeilor, iar respectivele femei isi petrec o buna parte din viata cautand varianta lor perfecta, ideala, impecabila. Aceste doua piese (bun, alaturi de alte 4-5) sunt motivele din cauza carora garderobele tuturor femeilor sunt pline de mai multe perechi de jeansi ar avea nevoie intr-o viata si sertarele nu se inchid complet, fiind pline de tricouri albe „aproape perfecte”.

Peste cateva saptamani, cand frenezia modei se va fi potolit, jeansii si tricourile albe isi vor intra in drepturi. Nu vor fi trendy si nu vor revolutiona nicio garderoba. Dar sigur vor spune ceva despre cum, cand, de ce si cat de frecvent cautam esenta stilului propriu.

Pentru ca, nu-i asa, cine nu are nevoie de un tricou alb perfect si o pereche frumoasa de jeansi?

Fotografii: dailymail.co.uk, google.com.

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

Comentarii la acest post

  1. 1
    Violeta says:

    Farmecul consta in faptul ca oricare, si subliniez:), oricare femeie va arata bine – spre foarte bine:) – in perechea potrivita de jeansi si acele albe tricouri! Nu costa mult, nu te falimenteaza financiar, mai atragi si atentia invidiosilor: Ia te uita ce-ai mai slabit!, sotul observa ca posteriorul (nu va scandalizati, va rog!) tau arata inca bine, copii ca ai, asa, un aer sportiv, si una peste alta, te simti (si tu) tanara ca atunci cand bateai discotecile cu prietenii. Deci avem o mie si (inca) unul de motive sa purtam cu aplomb o pereche de jeansi si un tricou alb, care cade lejer pe umerii nostrii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *