Intoarcere de foaie la Marks & Spencer

Dintotdeauna m-a surprins si intrigat diferenta dintre „inventarul” unui Marks & Spencer din UK sau Irlanda si a celor din Romania. La fiecare calatorie, descopeream pulovere din casmir fin, topuri din matase, rochii de jaquard luxos, mantouri si fuste cu croieli actuale, lenjerie intima oh-so-pretty, genti de voiaj dintr-o piele minunat de moale, jeansi pentru absolut toate marimile si gusturile… La fiecare calatorie, ma intrebam daca lucrurile se vor schimba si cand.

Am primit raspunsul saptamana asta. De fapt, nu mi-a venit sa cred ochilor cand am vazut fotografiile colectiei pentru primavara 2014. Daca mi-ar fi spus cineva ca e o „editie limitata” COS sau ca am in fata lookbookul unei colaborari dintre Celine, Prada si Net-a-Porter, l-as fi crezut pe cuvant! Dar nu ma asteptam la o metamorfoza atat de spectaculoasa, radicala si spot-on trend din partea Marks & Spencer.

marksandspencer_98201534773936

Ca sa intelegeti: vorbim despre brandul britanic eminamente clasic si cel mai mare retailer fashion din UK. M&S era destinatia preferata a doamnelor de 50+ sau a celor plinute care doar aici isi gaseau marimile potrivite, in materiale de calitate excelenta. M&S era brandul care nu inova, ci doar pastra traditia si calitatea. Not anymore.

  MS3MS2

Colectia M&S pentru primavara 2014 este una dintre cele mai frumos interpretate variante de retail a minimalismului de lux al anilor ’90. Este meritul noii lor directoare de creatie, Belinda Earl, despre care am senzatia ca si-a propus sa transforme stilistic Marks & Spencer, la fel cum Jane Shepherdson a facut cu TopShop in urma cu aproape 10 ani.

As zice ca totul s-a schimbat o data cu mantoul roz din colectia din iarna 2013: un best-seller si un must-have pe piata din UK, o piesa vestimentara care a reusit sa suprapuna culoarea momentului si croiala masculina a sezonului, cu cel mai tentant pret si cea mai corecta calitate, mantou care s-a vandut intr-un timp record.

Majoritatea pieselor pentru primavara 2014 sunt dedicate garderobei office, dar s-a renuntat la aerul apretat, croielile traditionale si alura demodat-conservatoare. Noua colectie – dezirabila, feminina, moderna, spartana pe alocuri – modifica pozitionarea brandului si, cel mai important, ne ofera reinterpretari ale celor mai actuale tendinte: piese separate ultra-minimaliste, croieli precise, aluri sport luxoase, lungimi noi de pantaloni, linii noi de jachete, fuste neasteptat de moderne, rochii minimaliste, imprimeuri tribale, caleidoscopice si orientale, foarte mult alb, gri deschis, roz magenta, albastru cobalt, galben pastelat si verde proaspat.

MS

marksandspencer_9820153780218MS4

Pe final, o nota lamuritoare. Cele care isi imagineaza ca aceasta colectie este revolutionara, se pot linisti. Croielile sunt moderne, dar totusi rezervate. Veti descoperi jachete scurte din piele cu croiala dreapta, salopete „tailored”, pantaloni „carrot” si tigareta pana la glezna, dar alte detalii sunt neschimbate: manecile scurte au o lungime rezonabila, iar decolteele si tivurile sunt cat se poate de decente. Per ansamblu, o supriza placuta si mult asteptata!

Fotografii: Marks & Spencer Romania

Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

2 comentarii la acest post

  1. 1
    Adina says:

    In magazinele din Romania, sunt 1000% sigura ca vom avea parte de aceleasi haine triste …

  2. 2
    Anca says:

    Asta este o veste foarte buna, dar sper sa preia m=si cei de la noi articolele din noua colectie. Eu pana acum aveam senzatia ca M&S este un magazin dedicat doamnelor peste 50 de ani, cu usoare derapaje de silueta, sau profesoarelor de gramatica. Din fericire, in Romania nici une din cele doua categorii nu prea isi permite sa isi cumpere haine de acolo 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.