Poveste cu furnici, factor cool si milenisti

Le-am intalnit pe Lili si Cristina exact acum un an, cand intamplarea (sau poate nu?) ne-a asezat la aceeasi masa si am inceput sa discutam despre ce inseamna frumusetea femeilor din Romania, cum isi cultiva gradina interioara, ce le rafineaza, ce le misca, cine le inspira. Am aflat atunci ca ele semneaza “Eroii Romaniei Chic“ si 1000 de sfaturi.ro, doua dintre proiectele online pe care le admir si le urmaresc cu rasuflarea taiata, si tot ele sunt pioniere in Romania, in adevaratul sens al cuvantului. Datorita lor, exista cool hunting in Romania.

Tot intamplarea (sau nici de data asta?) a facut ca luni seara sa vorbesc despre tendinte, trend forecasting si cool hunting la cursul pe care il tin la DallesGo. Iar cum Dodo si Lili raspunsesera de ceva timp invitatiei mele de a sta la o sueta pe blog, acum era momentul sa va fac cunostinta cu ele.

“Suntem Lili si Dodo. Dodo si Lili. Ne place sa fim impreuna. Ne-a placut din prima clipa cand ne-am cunoscut. Ne leaga valorile comune si faptul ca suntem intr-un tandem care functioneaza mereu mai bine. Suntem ca yin si yang, soarele si luna, apa si pamantul. Una fara alta nu se poate.

Avem o poveste de 12 ani. Ne-am intalnit intr-o agentie de publicitate si din prima clipa am vorbit de parca ne stiam de-o viata. Dupa cateva luni, planuiam deja intrarea pe piata antreprenorilor.

Amandoua credem in libertate si destin construite dupa reguli proprii, credem in firesc, in autenticitate si toate au stat la baza povestii noastre de intreprinzatoare in capitalismul romanesc. Am vazut creasta, am simtit curentii si-am mers cu valul. Stiam ca suntem foarte decise sa facem ceva, ca avem forta creativa si ca “daca ne frica, inseamna ca merita incercat”.  Asa am creat ANTZ (de-a lungul vremii, cunoscute in piata ca”furnicute”, “dodo&lili”, “fetitele”.

Am facut totul impreuna, ne-am sfatuit, uneori ne-am si certat (rareori si intotdeauna cu grija pentru sentimentele celeilalte), cu mult respect, multa incredere si foarte multa distractie, ironie, umor. Am trait o aventura in doi, in doua,care continua si azi. Am simtit  adrenalina primelor proiecte castigate, ne-am bucurat de lista de clienti care crestea, am savurat vantul de libertate adus de placerea de a face in fiecare zi ce-ti doresti, ce decizi tu ca e important. Am avut momente de indoiala, puncte in care am redefinit ce facem, cand ne-am repozitionat, am schimbat maniere de abordare sau de negociere. Dar tot timpul am ramas una langa alta si am mers mai departe. Cu valul, cautand soarele, bucurandu-ne si de furtuni.

Forta noastra au fost tot timpul creativitatea si ambitia/ obsesia de a face lucrurile cat mai bine. Asa ne-am castigat clientii, asa i-am pastrat pe unii, asa i-am pierdut pe altii.

La-nceput, in vremuri de pionierat si de cutezanta pentru toata lumea romaneasca, am facut tot ce pica din si in zona publicitatii, apoi piata s-a rafinat, a crescut si ne-a permis sa fortam si sa intarim nise. In 2004, dupa un proiect editorial pentru Cosmopolitan, research si know-how invatat de la LookLook, o agentie de coolhunting din SUA, am deschis inovatie in cool-huntingul romanesc. Am iesit in strada, am cautat trendsetteri, lideri de opinie, oameni cool in locurile in care stiam atunci ca ii puteam gasi in grupurile lor sociale (Universitate, Romana, parcurile de skate, curti de scoli, licee, party-uri, cluburi de youngsters).  In 2005, am ajuns sa avem o baza de aproape 100 de raportori, trendsetteri pe care ii tineam aproape. Si a fost cel mai bun “nod” de informatii si de expertize pe care un departament de creatie si-l putea dori, la care putini visau si care erau mereu in curtea noastra. Asta a fost startul. Cool.

Jucatorii de pe piata de consum nu erau inca in punctul in care sa ceara, sa inteleaga nevoia de rapoarte de coolhunting, asa cum functionau in lumea cu istorie consumerista care nu se misca fara astfel de analize de tendinte.

Am inteles ca primul pas, firesc, era sa popularizam conceptul, sa-i dam forta, anvergura, alonja si am iesit in media cu promovarea “vanatorii de cool”. Astfel, am fost scenariste/ documentariste pentru “Coolhunting” la Antena 1 (emisiune produsa de Media Factory), apoi am facut formatul, scenariile, documentarea, contentul pentru o alta emsiune TV, la TVR 2, “Instructor Cool”. Am initiat si tinut rubrici de coolhunting la Cosmopolitan, The One, Tabu, Vivid, Story. Am inceput sa facem buzz ca sa promovam ideea, trendsetterii, viziunea. Si in 2-3 ani, am reusit.

Am inceput sa prindem si clienti vizionari, care  au inteles forta a “next big thing” si a previzionarii acestuia si care au inceput sa comande studii specifice pentru anticipare de trenduri/ idei de trendsetting din domeniile lor. Pe toti clientii nostri de PR & BTL si pe televiziunile/ print & online media cu care colaboram pentru zona de continut si consultanta am inceput sa-i invatam despre forta unui hub (nod) de cool-mentality, ca toate ideile pe care le avem vin din departamentul nostru de cool hunting, ca trendsetterii ne inspira, ca impreuna cu ei intelegem nisa pe care o propovaduim clientilor nostri care vor F-Factor (friends, fans, followers) si mai ales, factor “cool”, “ice cold”.

Si… am ajuns in 2012.

Criza, comunicarea online i-au facut pe toti jucartorii din piata sa-si doreasca sa fie mai dinamici, mai creativi. Isi doresc inovatie, diferenta, emotie sincera si viziunea de a fi cu un pas inaintea celorlalti. Au inceput sa aiba incredere in forta trendsetterilor, a optiunilor lor cool de lifestyle si a cohortelor  care ii urmeaza si genereaza schimbari, idei creative, surse de inspiratie perfecte pentru diferite piete.

Acum, ne permitem sa facem o selectie a clientilor si aceasta are la baza 2 criterii: compatibilitatea in viziune si mentalitatea noua, moderna de a face business. Asa ca furnizam predominant strategii pentru miniprenori, artizani, artisti romani, dar si pentru noi antreprenori, si cand spunem “noi”, ne gandim si la varsta, dar si la faptul ca sunt noi pe piata de business. Inteleg limbajul nostru si au incredere in inspiratia pe care le-o oferim, in strategiile de imagine, viziunea construita pentru ei; gandim impreuna in camp deschis, construind alaturi, umar la umar, obiective generoase si incredere in estul creativ si plin de inspiratie al Europei. Lucram cu entuziasm si drag pentru idei in care credem si construim cu forta si energia “generatiei @” un nod, o retea de mentalitate cool, o comunitate de oameni-brici, profesionisti impecabili in zonele lor de expertiza, fara urma de teama si complexe, care stiu ca fac treaba chiar mai bine decat colegii lor din Occident.

Cu acest hub rupem limite, schimbam lumea si inovam mentalitati, pentru noi si clientii nostri. Vrem sa dezvoltam proiecte pentru societate si comunitati, vrem sa punem creativitatea romaneasca si eroii nostri cool pe harta mondiala.

Am lansat eroiiromanieichic.ro in continuarea unei tendinte din rapoartele Antz de trend, pe care am remarcat-o si am povestit-o in media inca din 2008: romanismul, adica un interes crescut pentru tot ce e romanesc autentic, creativ, bun si valoros. Acum este un trend in “the tipping point”, deci are suficienta notorietate ca sa ne permita generam astfel de proiecte si de succesul carora sa fim siguri. Si asta am si facut.

Am continuat cu 1000desfaturi.ro, un proiect editorial online care speculeaza zona emotional-inspirationala a povestilor oamenilor care au schimbat mentalitati, au inovat comportamente, viziuni si au marcat grupuri sociale.

Lucram la editarea unui album despre eroii Romaniei chic, o selectie cu imagini si povesti despre cei despre care am scris si vom mai scrie pe blog.

2013 va fi un an plin, frumos, dinamic. Ne bucuram de energia generatiei ADHD :-), forta si entuziasmul lor ne inspira si ne ajuta sa construim idei spectaculoase si creative pentru noi si clientii nostri.

In biroul nostru, “moodboard-ul” este piesa de rezistenta a decorului “de lucru”. E un panou care in fiecare zi e “intepat” cu noi si noi idei, cu proiecte pe care le implementam si le planuim “larger than life” pentru 2013.

Mizam pe generatia milenista, pe trendsetterii “@”, pe liderii de opinie care ne surprind si ne ajuta sa ne definim aspiratia in fiecare zi, in forta, increderea si talentul lor. In ciuda prejudecatilor care, poate, ne musca de inima si ne umbresc mintile fiecaruia dintre noi, va spunem sa aveti incredere, pentru ca suntem o tara cu viitor plin de oportunitati si cu oameni cu adevarat exceptionali si vizionari. Avem eroi sic si… mai cool decat ei nu se poate.

Sa muncim cu drag, sa iubim fara complexe si sa nu ne fie frica. Asta ne uram si va uram in 2013!“

Inscrie-te la newsletterul nostru si vei fi prima care primeste idei de tinute si recomandari de shopping, afla despre concursurile cu premii si citeste articolele de pe Style Diary!

Sursa foto: harpersbazaar.ro, antz.ro, forbes.ro

Irina Markovits

Sunt creator de imagine, consultant de stil, jurnalist de moda si personal shopper. In ADN-ul meu se amesteca rafturile de carti cu umerasele de haine: asta e motivul pentru care biroul imi e plin de carti, reviste, haine colorate si pantofi splendizi. Prin Style Diary si munca de stilist personal transmit femeilor doua principii in care cred: stilul - la fel ca mersul pe bicicleta sau pe tocuri - este o aptitudine care se invata, prin exercitiu, cu perseverenta si urmand cateva reguli logice si de bun-simt, iar a te sti frumoasa si cu stil nu au nimic de-a face cu tendintele, cifrele de pe cantar sau din buletin, cantitatea hainelor din dulap sau pretul. Mai cred in puterea de transformare a hainelor si, mai presus de orice, ca o femeie frumoasa este neaparat educata, inteligenta si cu un interior bogat.

Postari asemanatoare

2 comentarii la acest post

  1. 1
    Smaranda says:

    Doamnele merita felicitari, m-am uitat pe site-urile create de ele si sunt foarte interesante!

  2. 2
    C.D. says:

    Sunt exact ce trebuie acestei tari…personalitati out of the box !
    Va suntem alaturi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *